חמשת אלפים איש מתים כל שנה מזיהומים בבתי חולים

דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on חמשת אלפים איש מתים כל שנה מזיהומים בבתי חולים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הועדה לביקורת המדינה דנה על דו"ח המבקר בעניין ריבוי הזיהומים בבתי החולים. "לא הגיוני שבין 4000 ל-6000 אזרחים מקפחים את חייהם מידי שנה, רק עקב זיהומים שנגרמים בעיקר מחוסר היגיינה ותנאי אשפוז גרועים. על משרד הבריאות לעשות בדק בית מעמיק בנושא, ועל התקשורת לשתף פעולה על מנת לעורר את המודעות לתופעה ממש כמו עם תאונות הדרכים". בסיום הדיון המליץ כהן להוציא הנחיות ברורות ממשרד הבריאות שישנו את המציאות בשטח, כי "לא הגיוני שימשיך המצב בו הניתוח מצליח, אך החולה מת מזיהום מקרי".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, השיב כי דו"ח המבקר תרם רבות לשיפור הליקויים, ולדעתו "ההתנהלות ותשומת הלב בתוך המוסדרות הרפואיים היא מקור הבעיה, ועד שזו לא תגיע לסטנדרטים שאנו מתווים להם – ספק אם הבעיה תיפתר". עוד ציין גמזו כי עוזרות גם הסנקציות שהמשרד מטיל, וחשף לראשונה כי הוקצו 40 מיליון ש"ח לתמרוץ בתי-חולים שינקטו צעדים למניעת זיהומים. לדבריו "האוצר אכן נותן תקציבים ותוספות, אך הן לא מספיקות בעיקר כי אין לאוצר ראייה מערכתית בנושא תקצוב במערכת הבריאותית".

הפרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית ציין כי "הבעיה הגדולה ביותר היא הצפיפות במחלקות והחוסר בכוח-אדם מקצועי", וכי "ההיגיינה היא תוצר של תרבות- וזו חסרה בארץ".

יהודה כרמלי, מנהל המרכז הארצי למניעת זיהומים, אמר כי נעשים מאמצים להגיע לסטנדרטים אירופאים, וזאת ע"י מיטב הטכנולוגיות האפשריות. החזאי דני רופ, שהגיע "תחת שני כובעים"- כנציג האגודה לזכויות החולה וכ"בן לאב שהסתבך מזיהום טרם מותו", הציג חוויה אישית כואבת ועמד על כך "שהתנהלות נכונה יכולה למנוע העברת זיהומים עתידית". גם נציגי בתי וקופות החולים הדגישו חוסר בכוח-אדם ובתקציבים מתאימים.



0 תגובות